Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Praktyk Teatralnych "Gardzienice"

Instrukcja obsługi BIP

Instrukcja

 Instrukcja użytkownika systemu BIP

 

1.  Informacje o biuletynie

 

1.1.  Mapa serwisu - zawiera informacje o strukturze systemu BIP. Wszystkie elementy menu uporządkowane są w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym hyperlinkiem do opisywanej pozycji menu.

 

1.2. Redakcja biuletynu – zawiera podstawowe informacje o osobach upoważnionych do redagowania informacji zawartych w systemie BIP. Element ten posiada wyszukiwarkę, za pomocą której można odszukać poszczególnych redaktorów systemu .

Aby wyszukać wybranego redaktora za pomocą wyszukiwarki, w pole „Szukaj” wystarczy wpisać dowolną frazę opisującą dane redaktora, np. imię, nazwisko czy adres e-mail.

 

1.3. Słownik skrótów – zawiera opis skrótów i pojęć używanych w systemie. Element ten posiada wyszukiwarkę, za pomocą której można odszukać poszczególny skrót.

Aby wyszukać wybrany skrót za pomocą wyszukiwarki, w pole „Szukaj” wystarczy wpisać dowolną

frazę opisującą skrót, np. część opisu skrótu lub sam skrót.

 

1.4. Historia zmian – element zawierający rejestr zmian wykonanych z poziomu panelu administracyjnego systemu BIP. Umożliwia wyszukanie zdarzeń według osoby dokonującej zmian, typu zdarzenia oraz daty wykonania zmiany. Rejestr zmian wykonywany jest automatycznie przez system i administrator nie ma wpływu na zapisywane w nim informacje.

Aby wyszukać wybrane zmiany za pomocą wyszukiwarki, należy odpowiednio wypełnić pola: typ zdarzenia, imię i nazwisko oraz/i data od, data do. Wynik zostanie wyświetlony automatycznie po wypełnieniu wybranych pól.

 

1.5. Statystyka odwiedzin – zawartość tej zakładki wyświetla statystykę odwiedzin strony BIP z uwzględnieniem wszystkich pod-stron. Zawarte w statystyce odwiedzin informacje rejestrowane są automatycznie przez system BIP. Zestawienie wyświetlane jest w postaci ilości odsłon oraz stosunku procentowego ilości odwiedzin danej zakładki w stosunku do całości serwisu. Domyślny sposób wyświetlania: od największej do najmniejszej ilości odwiedzin.

 

2.  Menu Podmiotowe

 

2.1. Nazwa instytucji – zawiera podstawowe informacje dotyczące jednostki administracyjnej, takie jak dane teleadresowe, mapę z lokalizacją geograficzną jednostki oraz/i grafiki załączone przez administratora biuletynu informacji publicznej.

 

2.2. Struktura organizacyjna – zawiera hierarchiczną listę struktury organizacyjnej danej jednostki.

W celu uzyskania szczegółowych informacji o wybranej jednostce organizacyjnej należy wybrać z listy odpowiedni link z nazwą wydziału. Zostanie wyświetlona informacja szczegółowa wydziału.

Element pozwala na wyświetlenie listy bieżących pracowników danej komórki organizacyjnej. W tym celu należy rozwinąć przycisk 'Pracownicy'. Dodatkowo można uzyskać również informacje o pracownikach archiwalnych danego wydziału.

 

2.3. Dokumenty – zawiera publikacje dokumentów wraz z załącznikami w postaci listy nagłówków.

Element posiada wyszukiwarkę dokumentów. Po rozwinięciu menu 'Szukaj dokumentów' można skorzystać z kryteriów wyszukiwania, takich jak: tytuł dokumentu, znak, osoba wytwarzająca, data wytworzenia dokumentu, stan dokumentu (aktualny, nieaktualny), wydział, dokładna data utworzenia dokumentu.

W celu wyświetlenia zawartości dokumentu należy kliknąć w link zawierający jego nazwę – wyświetlone zostaną szczegółowe informacje dotyczące dokumentu wraz z bezpośrednim odnośnikiem do treści dołączonego pliku.

 

2.4 Jednostki organizacyjne – zawiera publikacje informacji o jednostkach organizacyjnych podmiotu prowadzącego BIP. Element zawiera dane teleadresowe jednostek organizacyjnych oraz rejestry zmian, czyli informacje o zmianach dokonywanych w poszczególnych wpisach.

Szczegółowe informacje dotyczące jednostki można uzyskać wybierając link 'więcej informacji'. Widok ten zawiera załączniki, informacje o pracownikach danej jednostki oraz listę dokumentów opublikowanych przez jednostkę.

 

2.5. Lista osób – zawiera publikacje informacji o osobach pełniących funkcje publiczne w danej jednostce prowadzącej BIP. Element pozwala na wyszukiwanie osób według kryteriów takich jak: imię i nazwisko, stanowisko oraz kadencja.

W celu wyświetlenia szczegółowych informacji (w tym oświadczeń majątkowych) dotyczących

pracownika, należy kliknąć w link zawierający imię i nazwisko pracownika.

 

2.6. Oferty pracy – zawiera publikacje informacji o ofertach pracy na stanowiskach urzędniczych w danej jednostce prowadzącej BIP. Element umożliwia wyszukiwanie ofert pracy według kryteriów takich jak: wszystkie, aktualne, nieaktualne. Dodatkowo posiada funkcję wyszukiwania błyskawicznego według podanej frazy.

Aby przejść do szczegółów wybranej oferty pracy należy kliknąć link z nazwą stanowiska. Wyświetlone zostaną szczegóły oferty, będzie dostępna także lista wszystkich kandydatów ubiegających się o pracę na danym stanowisku.

 

2.7. Oświadczenia majątkowe – zawiera publikacje informacji dotyczących oświadczeń majątkowych osób pełniących funkcje publiczne w danej jednostce prowadzącej BIP. Element umożliwia wyszukanie oświadczeń pracowników jednostki według kolejnych lat lub kadencji.

Oświadczenia majątkowe każdego pracownika dostępne są również w informacjach o osobach zatrudnionych w jednostce.

W celu wyświetlenia treści oświadczenia majątkowego należy wybrać odpowiedni link z listy dostępnych oświadczeń. 

 

2.8. Zamówienia publiczne/przetargi – zawiera publikacje informacji o zamówieniach publicznych prowadzonych w danej jednostce prowadzącej BIP. Element pozwala na wyszukiwanie przetargów na podstawie kryteriów takich jak: przedział czasu lub stan przetargu (aktualne, wszystkie, archiwalne, unieważnione, rozstrzygnięte). Element ten pozwala na tzw. wyszukiwanie błyskawiczne – przetargi wyszukiwane są na podstawie podanej frazy.  W celu wyświetlenia szczegółowych informacji o przetargu należy wybrać link zawierający tytuł zamówienia publicznego.

 

2.9. Rejestry środowiskowe – zawiera publikacje informacji o środowisku (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22.09.2010r w sprawie wzoru oraz zawartości i układu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie). Element posiada wyszukiwarkę rejestrów środowiskowych. Wyszukiwanie może odbywać się według kryteriów takich jak: numer karty, rodzaj dokumentu, temat dokumentu, znak sprawy oraz filtr dat.

W celu wyświetlenia treści rejestru środowiskowego należy wybrać link zawierający nazwę rejestru.